נחשף לרה"מ: הצלחת הבנות החרדיות גבוהה גם במדעים

מרדכי הלפרין No Comments on נחשף לרה"מ: הצלחת הבנות החרדיות גבוהה גם במדעים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי המתקפה של שאשא-ביטון בישיבת הממשלה הקודמת נגד החינוך החרדי , כפי שפורסם בידי העיתונאית דפנה ליאל בליל העברת תקציב המדינה כי השרה שאשא ביטון מהמחנה הממלכתי האשימה את השר קיש על השוואת תנאי המורים החרדים שקופחו במשך שנים רבות וכעת פועל שר החינוך לדאוג להם על העוול ארוך השנים שנעשה לחינוך החרדי: "אתה לא יודע איזה מורים עוברים על החוק ואיזה לא" היא האשימה.

לדברי נוכחים בישיבה השר חיים ביטון השיב לה בחריפות והאשים אותה באי הכרת הפרטים: "את לא מפסיקה לשקר ולהמציא דברים. לא ראיתי דבר כזה" הטיח בה. גם השר מרגי הדגיש לשרה שאשא ביטון שייצגה את המחנה הממלכתי שהתנגד: "אין מורה שאמור לקבל את תוספת השכר שהוא לא אקדמאי. מה את מבינה בכלל?"

הבוקר אנחנו מפרסמים כי שר החינוך קיש הציג אמש בפני ראש הממשלה את מגמת השיפור של התלמידות החרדיות בתוצאות מבחני פיזה. סגן השר לפיתוח חרדי, אורי מקלב הוסיף נתונים פנימיים שלא הוצגו במבחן פיזה, המצביעים על ציון גבוה לתלמידות החרדיות בתחום המדעים.

כזכור לפני כמה ימים פורסמו תוצאות מבחני פיזה של משרד החינוך על ההישגים של התלמידים בישראל כאשר במקום הראשון במתמטיקה בלטו הבנות החרדיות, בהפרש של נקודה מהממלכתי ו-20 נקודות מעל הממלכתי דתי. גם בקריאה, הבנות החרדיות הרבה מעל הממוצע של הoecd ובהפרש של 12 נקודות מהממלכתי ו-28 מעל הממלכתי דתי. מה שמעניין זה המדעים, הן לא במקום הראשון אבל לא רחוקות משם, ובפער גדום מהמקום השלישי. הן מעלות את הממוצע הישראלי במסגרת מדינות ה-oecd.

ח"כ גפני אמר אז בתגובה לתוצאות המפתיעות של התלמידות החרדיות: "הייתה טענה למה את המורות החרדיות מכניסים לאופק חדש, הרי מדובר בחלשים עם משכורות נמוכות, ואמרו כי התלמידות לא עושות את הבחינות. והנה הוכח לא רק שהן עושות, הן גם מביאות תוצאות מרשימות, במקום הראשון ומעלות את הממוצע הישראלי במדינות ה-oecd".

השר במשרד החינוך חיים ביטון התייחס גם הוא להישגי התלמידות החרדיות: ״מדובר בהישגים דרמטיים, עוד בטרם כניסת רפורמת 'אופק חדש' לרשתות. התוצאות של מחקר פיז״ה מוכיחות ולא בפעם הראשונה שהטענות כאילו אין לימודי ליב״ה ברשתות הן שיקריות! בעיקר בשל העובדה שכ-75% מהלומדות ברשתות הן בנות״.

עוד מהשר ביטון: ״נתוני המחקר מהווים מראה לחברה הישראלית וקובעים, שמוסדות החינוך החרדיים עומדים בסטנדרטיים בינלאומיים גם בנושא הפיקוח על רמת הלימודים והתוצאות מדברות בעד עצמן. בטוחני שכניסת 'אופק חדש' לרשתות תיתן מענים לימודיים תוספתיים לכלל התלמידים שיוכיחו את עצמם גם במחקרי פיז"ה שיפורסמו בעתיד״.

וכאמור, היום עם הפעולות להחלת תנאי אופק חדש על המורים החרדים, מוצגים נתונים מחמיאים עוד יותר. שלא נדבר כמובן על איכות החינוך ויראת השמיים, ובזה אף אחד לא מעז לפקפק.



0 תגובות